Budujemy konsolę retro... cz. 3. Klasyki odpalone!

Pierwsze wrażenia z uruchomienia gier na Retropie.




Trochę mi zajęła zabawa ze ściągnięciem i wgraniem odpowiednich rom'ów, bios'ów i konfiguracją całości. Rom'y najwygodniej ściągnąć w paczkach, rozpakować i wrzucić w odpowiednie foldery z nazwami poszczególnych konsol czy komputerów. Jak pisałem wcześniej, ja korzystałem z Samba Shares i łączyłem się z Raspberry po Wi-Fi. Jedyny minus to strasznie wolne kopiowanie po sieci masy małych plików. Więc można np. spróbować wgrać wszystko korzystając z pendrive`a.

Tak jak już wcześniej pisałem, należy go sformatować (FAT32) i stworzyć na nim folder "retropie". Tak przygotowany pendrive podłączamy do naszego Raspberry i po odczekaniu krótkiej chwili - zostaje utworzone drzewo folderów. Nas interesują 2 z nich "bios" - gdzie wrzucamy bios`y i "roms" - gdzie wrzucamy gry.

U mnie na przykład emulator PSX`a odpalił się bez BIOS`u jednak podczas ładowania poinformował, że nie go nie znalazł, więc warto ściągnąć i wgrać również BIOS`y, żeby uniknąć problemów z uruchomieniem emulatorów/gier.
Pod poniższym linkiem znajdziecie obsługiwane BIOS`y:

Po wgraniu wszystkiego i zrestartowaniu Raspberry, naszym oczom powinien ukazać się widok dostępnych konsol/komputerów z informacją o ilości dostępnych gier - czyli romów, które emulator rozpoznał.

Po drodze oczywiście napotkałem kilka problemów, bo niektóre gry i konsole nie były widoczne w systemie (np. mój ukochany ZX Spectrum), a grafika w grach odpalanych z PSX's była strasznie pixelowa i odbiegała znacznie od tego co widziałem na "prawdziwej" konsoli. 

Ale w końcu myślę, że uporałem się z tym wszystkim i napiszę o tym trochę bardziej szczegółowo w kolejnym poście, żebyście nie musieli szukać i skakać po stronach i ogólnie męczyć się, a zamiast tego cieszyć się z podróży do świata retro bez przeszkód.

Poniżej 2 screeny poglądowe z gier które udało mi się odpalić.  pisząc krótko wszystkie ściągnięte rom'y wrzuciłem do poszczególnych folderów w

Super Mario, Dyna Blaster, Robocop....
Resident Evil, Mortal Kombat, Grand Theft Auto 2...

Dodatkowo zamówiłem 2 pady na styl SNES'a żeby jeszcze bardziej wczuć się w klimat. Możecie zobaczyć jak prezentuje się moja konsola retro.

Konsola retro na Raspberry Pi 3 z Retropie




Share:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na blogu:

Ostatnie posty

Polecany post

Pasjonaci są wśród nas… Retro kolekcje - Kusok

Jesteśmy zajarani retro! Wśród nas jest wielu fajnych ludzi, pasjonatów i kolekcjonerów elektroniki minionej epoki.  My Retro Hobby. Tak naz...

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.