C64 - SVIDEO vs COMPOSITE - lutujemy przewód i stroimy LumaFix`a

C64 - SVIDEO vs COMPOSITE - lutujemy przewód i stroimy LumaFix`a.

W końcu zlutowałem sobie przewód który zmienił moje postrzeganie grafiki w C64. :-) Różnica jest naprawdę kolosalna. Obraz przez SVIDEO jest przede wszystkim klarowny, wyrazisty, czysty - bez rozmyć które są obecne w sygnale COMPOSITE. Zresztą zobaczcie na poniższym zdjęciu prezentującym menu z cart`a Final III. Teraz to coś widać.


Poniżej schematy z których skorzystałem. Są dostępne w sieci. Ja już miałem zrobiony przewód COMPOSITE i chciałem tylko dołożyć żyły do SVIDEO czyli CHROMINANCJĘ, LUMINANCJĘ i MASĘ. Wszystko wg poniższych schematów. Dodatkowo w żyłę chrominancji wlutujemy rezystor 330Ohm żeby ją delikatnie przytłumić. Później wystąpimy jeszcze LumaFix’a żeby pozbyć się pionowych pasków i uzyskać możliwe jak najlepszy obraz.













Dodatkowo nagrałem filmik w którym pokazuję osiągnięte rezultaty. Zapraszam.



Share:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na blogu:

Ostatnie posty

Polecany post

Pasjonaci są wśród nas… Retro kolekcje - Kusok

Jesteśmy zajarani retro! Wśród nas jest wielu fajnych ludzi, pasjonatów i kolekcjonerów elektroniki minionej epoki.  My Retro Hobby. Tak naz...

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.